Jeżeli dzisiaj jechałeś do pracy samochodem prawdopodobnie w ciągu podróży usłyszałeś od kilku do kilkunastu, a może nawet kilkudziesięciu reklam radiowych. Ile z nich zapamiętałeś do tej pory? Pięć, dwie czy może jedną? A ile reklam radiowych sprzed trzech dni pamiętasz dzisiaj? My wiemy…
Badania wykazują, że po usłyszeniu jakiejś informacji po trzech dniach pamiętamy jedynie 10% jej treści. Jeżeli jednak mieliśmy okazję tę samą treść poznać w formie wizualnej, jesteśmy w stanie zapamiętać nawet 65% treści.
W 2016 r. obserwowaliśmy rozkwit mediów opartych o grafiki i treści wizualne. Platformy społecznościowe jak Snapchat, Pinterest czy Instagram przyciągnęły rekordowe ilości nowych użytkowników. Coraz trudniej znaleźć konkurencyjne firmy, które poza prowadzeniem profili na Facebook’u, YouTube czy Twitterze, nie zakładają kont na wcześniej wspomnianych platformach.
Grafika króluje w social mediach
Badania Content Marketing Institute wykazały, że spośród narzędzy content marketingowych materiały wizualne są na drugim miejscu pod względem częstotliwości używania po blogach. Jeżeli jednak mówimy o marketingu prowadzonym tylko w social mediach, wówczas rola contentu graficznego jest wiodąca. Aż 74% firm obecnych w mediach społecznościowych tworzy treści wizualne, blogi 68% i 60% materiały wideo.
Co więcej, jeżeli chcesz by potencjalni klienci mocniej zagłębiali się w tworzone przez Ciebie treści, rozważ jeszcze mocniejszy nacisk na publikowanie materiałów graficznych. W szczególności cenne są infografiki. Badania wykazały, że użytkownicy platform społecznościowych nawet trzykrotnie częściej przekazują dalej informacje z infografik (i same infografiki) niż jakąkolwiek inną treść.
Zdjęcie po stu słowach
Specyfika infografik polega na tym, że odczytujemy je jako miks tekstu i treści graficznych. Obie formy się uzupełniają tworząc ścieżkę, po której podąża wzrok czytelnika. Badania wykazały, że taki odbiór treści powoduje, że informacje są przyswajane o 323% lepiej niż w przypadku gdy mamy do czynienia z samym tekstem.
Jak wspomnieliśmy, grafiki są szczególnie istotne w przypadku zamieszczania treści w social mediach. Twitty ze zdjęciem lub ilustracją są o 150% częściej podawane dalej niż informacje bez grafik. Firma BuzzSomo po przeanalizowaniu około miliona artykułów zamieszczonych w internecie doszła do wniosku, że artykuły, w których co 75-100 wyrazów umieszczono ilustrację były dwukrotnie częściej zamieszczanie w serwisach społecznościowych niż materiały bez ilustracji. Stary poczciwy Facebook także jest bardziej przychylny materiałom opatrzonym zdjęciem lub obrazkiem. Posty z samym tekstem są o 2,3 razy rzadziej podawanej dalej niż posty z dołączoną grafiką.
Dobrze dobrane materiały graficzne muszą być nieodłącznym elementem strategii marketingowej każdej firmy. Musisz zadbać o to, by Twoje materiały marketingowe, internetowe, prasowe i handlowe zawierały wysokiej jakości zdjęcia i ilustracje.